Design av kommersielle og offentlige tjenester
Leverer du det du lover? Er brukerne trygg på den tjenesten du leverer?
Tjenestedesign handler om å utvikle tjenestene slik at de gir gode og trygge brukeropplevelser, og har stor betydning for å oppnå attraktive og effektive tjenestetilbud. Og skal det skje, er det avgjørende med innsikt i hvilke behov som skal dekkes, hos hvem og av hvem.
Hva vi gjør
- Designstrategi og -ledelse
Arbeidet som leder til et godt design starter med å definere problemstilling, samt virksomhetens kort- og langsiktige mål for å løse denne.
- Kartlegging og brukerinnsikt
En god forståelse av brukerbehov og brukeratferd er grunnlaget for enhver vellykket løsning.
- Workshops
Vi involverer av ledelsen, de ansatte og brukere for å forankre prosjektet, få innsikt, samskape og teste ut løsninger.
- Dokumentasjon og visualisering
Visuelle fremstillinger av innsikter letter forståelsen av brukeratferd og komplekse sammenhenger.
- Konsept og visjoner
Oversette brukerbehov til løsninger, og bruke visuell arbeidsmetodikk for å avklare konsept og visjoner.
- Implementering
Vi utvikler og realiserer de fysiske, digitale og organisatoriske løsningene som på på plass for å levere tjenesten.